قیمت کود و سموم کشاورزی

بروزترین قیمت های محصولات قابل خرید در سایت کودفروش

تاثیر کود دهی بر روی گیاهان

اگرچه انواع کودها متفاوت هستند، اما هدف مشترک استفاده از کودها، رشد بهتر گیاهان و افزایش تولیدات است.


                                                                                                                  

گیاهان بسیاری از عناصر مورد نیاز خود مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن را به راحتی از طریق هوا دریافت می کنند. علاوه بر این، گیاهان می توانند از طریق نور خورشید، گلوکز و سایر مواد مورد نیازشان را دریافت کنند. با این وجود گیاهان نمی توانند از طریق هوا و نور تمام عناصر اساسی را دریافت کنند و باید این عناصر را از طریق خاک استخراج کنند. به طور مثال حتی اگر هوا حاوی مقدار قابل توجهی نیتروژن باشد، گیاهان نمی توانند آن را جذب کنند. در نتیجه، آنها باید نیتروژن را توسط خاک دریافت کنند.
نیتروژن به سرعت در خاک آزاد می شود و مزیت اصلی کودها، نیتروژن موجود در آن ها است، همچنین بعضی از گیاهان برای رشد به پتاسیم و فسفر نیز نیاز دارند. کودها حاوی مقدار زیادی از این عناصر هستند که سلامت و رشد گیاهان را تضمین می کنند. گیاهان به طور کلی می توانند بدون کوددهی رشد کنند، اما برای به دست آوردن عناصر لازم برای رشد، ممکن است زمان بیشتری لازم باشد. وجود کود در کشاورزی مدرن نیز بسیار ضروری است و تقریباً همه کشاورزان برای سالم و پربار بودن مزارع خود به آن وابسته هستند.
کود در در واقع به هر نوع ماده آلی یا معدنی یا بیولوژیکی گفته می شود که دارای عناصر مغذی و تقویت کننده برای خاک باشد و موجب بالا بردن حاصلخیزی خاک و همچنین با مراقبت گیاهی باعث افزایش عملکرد کیفی و کم محصول شود. کودها به چند دسته مهم تقسیم می شوند که از جمله آن می توان موارد زیر را بر شمرد:

کود حیوانی
کود ارگانیک
کود شیمیایی

کود، به ویژه کود ترکیبی یا مخلوط، می تواند مکمل های مختلفی را برای گیاه تأمین کند. کود ترکیبی، کودی است که از دو نوع ماده مغذی مانند فسفات کلسیم و نیترات آمونیوم ساخته شده باشد و تجزیه این کود به آرامی اتفاق می افتد. گیاهان که از کود ترکیبی به عنوان کود پایه استفاده می کنند، باید کود را مطابق با الگوی مورد نیاز شان استفاده کنند. این نوع کود دهی می تواند چندین ماده مغذی را برای رشد گیاهان فراهم کرده و نقش کاتالیزوری در رشد گیاهان داشته باشد. این کود تأثیر مهمی در میزان رشد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی نیز دارد.

وقتی خاک بایر و رشد گیاهان کند است، یعنی زمان استفاده از کود فرا رسیده است. اگرچه انواع کودها متفاوت هستند، اما هدف مشترک استفاده از کودها، رشد بهتر گیاهان و افزایش تولیدات است. هنگام استفاده از کود، به سهولت می شود اثرات آن را در رشد گیاهان دید و به همین دلیل است که کودها به طور گسترده در کشاورزی استفاده می شوند.  فقط توجه کنید که در صورت استفاده صحیح از کود، می توان به رشد بهتر گیاهان دست یافت. تهیه نامناسب یا استفاده زیاد از کود ممکن است عوارض جانبی برای گیاه ایجاد کند. بنابراین، حواستان باشد که استفاده به اندازه از کود می تواند به رشد گیاهان کمک کرده، اما اگر بیش از حد استفاده شود صدمات جبران ناپذیری به گیاه وارد می شو

loader

صنایع کود مارال