قیمت کود و سموم کشاورزی

بروزترین قیمت های محصولات قابل خرید در سایت کودفروش

کود ارگانیک

امروزه با افزایش جمعیت، کم شدن منابع آبی و همچنین افزایش قیمت زمین‌های کشاورزی، کشاورزی به روش مکانیزه از اهمیت خاصی برخوردار شده و همین مسئله سبب شده که امروزه شاهد محصولات متنوع نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سم، بذر و محصولات دیگر باشیم که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و هدف از این تنوع در واقع افزایش راندمان و بهره‌وری در واحد سطح می‌باشد.


کود ارگانیک یکی از مهمترین عناصر اولیه صنعت کشاورزی به حساب می آید که منجر به تولید محصولات ارگانیک می شوند. 

کود ارگانیک کیفیت خاک را افزایش می دهد. به همین دلیل کشاورزان و باغداران زیادی به دنبال استفاده از ان هستند.

این کود از مواد و عناصر کاملا طبیعی مانند گیاهان تازه یا خشک، کودهای حیوانی و همچنین سایر عناصر کشاورزی تولید می شود و از مواد مغذی فراوانی تشکیل شده است و به راحتی تجزیه می شود. از این رو به طبیعت هیچ آسیبی نمی رساند.
کشاورزی ارگانیک نام  فرآیندی است که در آن از کودهای شیمیایی استفاده نشده و تمامی کودهای به کار رفته در این فرایند به طور طبیعی از گیاهان و فضولات حیوانی تهیه می شوند.

 انواع کودهای ارگانیک به دو دسته کود ارگانیک خشک و کود ارگانیک مایع تقسیم می شوند.

کودهای شیمیایی هیچ ماده طبیعی را به خاک اضافه نمی‌کنند. بنابراین خاکی که حاوی کود شیمیایی است، ضعیف و کم‌رمق می‌باشد. کودهای شیمیایی دارای میزان نمک بالایی است و همین موضوع رطوبت خاک را به طور منفی تحت تأثیر قرار می‌دهد.این نوع کود که از بافت های گیاهی و حیوانی به دست می‌آیند، دوستدار محیط زیست می‌باشند. کودهای طبیعی علاوه بر گیاه، خاک را نیز اصلاح و تقویت می‌کند. در واقع کود ارگانیک به خاک، نعمت حیات و مقاومت را می‌بخشد.

از کودهای طبیعی می توان به انواع کود حیوانی اشاره کرد.

کودهای ارگانیک موادی را که خود از طبیعت دریافت کرده به خاک و گیاه برمی‌گردانند. کود طبیعی هم برای خاک و هم برای گیاه خاصیت اصلاح‌کننده‌گی دارد. این نوع کود در خاک نفوذ کرده و به تدریج به ریشه و ساقه گیاه راه پیدا می‌کند. خاک دارای کود طبیعی ساختار منظمی پیدا کرده و مجهز به نوعی تهویه طبیعی می‌شود.

یک کشاورز و باغبان حرفه ای اهمیت کود ارگانیک خوب را می داند. شناخت اینکه کدام کود به بهترین وجه پاسخگوی نیاز گیاهان خاص شما باشد ،به شما در حداکثر رساندن رشد باغ یا زمین تان کمک می کند.

کود شیمیایی می تواند به مرور زمان باعث کم شدن مواد معدنی شود زیرا این کودها مانند کودهای آلی باعث بازگشت مواد معدنی به داخل زمین نمی شوند و این منجر به تولید میوه و سبزیجات با محتوای معدنی کمتری می شود.

سرعت اثرگذاری کودهای طبیعی نسبت به کودهای شیمیایی کمتر است. البته این موضوع نه تنها نقصی برای کودهای طبیعی محسوب نمی‌شود، بلکه به نوعی مزیت نیز هست. در واقع کود طبیعی آهسته و پیوسته عمل می‌کند. خاک دارای کود طبیعی مواد مغذی را به مرور به گیاه می‌رساند و همین موضوع عاملی برای ماندگاری بالای اثرات مثبت آن می‌شود. در واقع استفاده از کود طبیعی مصداق بارز ضرب‌المثل «گر صبر کنی، ز غوره حلوا سازی» می‌باشد. چرا که پاداش فرصتی که به کود طبیعی برای رشد و باروری گیاه می‌دهیم، سرسبز ماندن طولانی مدت گیاه و رشد مداوم آن می‌باشد.

loader

صنایع کود مارال